سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول فلان ارز کدام است؟

 

چه کیف پولی برای این ارز وجود دارد؟

آیا برای این ارز کیف پول موبایل وجود دارد؟

مشابه این سؤالات در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی، ما را بر آن داشت تا روشی جامع برای پیدا کردن کیف پول‌های انواع ارزها به شما عزیزان و همراهان ارز دیجیتال، ارائه دهیم.

قدم اول

اگر به دنبال کیف پول‌های معتبر بیت کوین، اتریوم و برخی دیگر از ارزهای قدیمی و محبوب بازار هستید، کار شما بسیار ساده است و انتخاب‌های زیادی دارید. در این صورت پیشنهاد می‌کنم مقالات «راهنمای جامع کیف پول‌های دیجیتالی»، «انواع کیف پول بیت کوین» و «انواع کیف پول اتریوم» را مطالعه کنید.

اما اگر کیف پول مورد نظر شما در این مطالب نبود چه؟ چگونه کیف پول معتبر هر ارز را پیدا کنیم؟ آیا جستجو در شبکه‌های اجتماعی راه مناسبی است؟ با ما همراه باشید تا جواب تمام این سؤالات را بفهمید.

یافتن کیف پول های معتبر یک ارز دیجیتال

اغلب افراد از موتورهای جستجو و برخی دیگر از پرس و جو برای یافتن کیف پول های یک ارز دیجیتال استفاده می کنند. اما هر کدام از این دو، ریسک زیادی برای کاربران به همراه دارد.

جستجو در موتورهای جستجوگر روش بدی نیست اما همیشه کیف پول های معتبر به شما معرفی نمی شوند. تاکنون چندین گزارش مختلف از سرقت در کیف پول های جعلی منتشر شده است.

اگر یک ارز نسبتا جدید باشد، می تواند مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار گیرد و کیف پولی جعلی را در سایتی جعلی ارائه دهند. طبیعتا گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به سادگی نمی توانند سایت های کلاهبردار و غیرکلاهبردار را از هم تشخیص دهند.

پرس و جو هم روش دیگری است که کاربران برای یافتن یک کیف پول معتبر از یک ارزدیجیتال از آن استفاده می کنند. این روش هم ریسک هایی را به همراه دارد زیرا ممکن است که فرد مشورت دهنده، خودش در دام کلاهبرداران افتاده باشد و بی خبر از همه جا آن را به شما هم پیشنهاد دهد. اما کم ریسک ترین راه برای پیداکردن یک کیف پول معتبر برای ارز دلخواه شما چیست؟

فرایند کلی پیدا کردن کیف پول معتبر یک ارز دیجیتال به صورت زیر است :

1- مراجعه به سایت coinmarketcap.com

2- آگاهی از کوین (Coin) یا توکن (Token) بودن ارز دیجیتال مورد نظر

3- اگر ارز مورد نظر کوین باشد، کیف پول در سایت رسمی آن ارز معرفی شده است.

4- اگر ارز مورد نظر توکن باشد، می توان روی کیف پول رسمی پلتفرم اجرایی آن ارز را ذخیره کرد.

اگر تا اینجا کمی گیج شده اید جای نگرانی نیست. در ادامه شما را با جزئیات بیشتری آشنا خواهیم کرد.

معرفی سایت Coinmarketcap.com

کوین مارکت کپ سایتی در جهت نمایش لحظه ای قیمت و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. در این سایت هر ارزی که در صرافی های معتبر خرید و فروش شود، لیست شده است. با کلیک بر روی هر ارز دیجیتال می توانید اطلاعاتی از قبیل نمودار، مارکت ها و سایت و شبکه های اجتماعی رسمی ارز مورد نظر را مشاهده کنید. این سایت ابزار خوبی برای پیدا کردن کیف پول های یک ارزدیجیتال است.

مرحله اول : کوین یا توکن؟

در سایت کوین مارکت کپ ارزها به دو نوع کوین (Coin) و توکن (Token) ، دسته‌بندی شده اند. ابتدا باید بدانید ارزی که به دنبال کیف پول آن هستید در چه طبقه بندی قرار دارد. توکن است یا یک کوین ؟

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

این سایت ارزهای برنامه های غیرمتمرکزی که خودشان بلاک چین ندارند و از قراردادهای هوشمند یک پلتفرم دیگر مانند اتریوم استفاده می کنند، را در بخش توکن ها قرارداده است. مثلا ترون (Tron) یک برنامه مبتنی بر اتریوم است و ارز آن برنامه (TRX)، یک توکن است.

همچنین ارزهای دیجیتالی که روی بلاک چین مخصوص خودشان فعالیت می کنند، در بخش کوین ها طبقه بندی شده اند. به عنوان مثال Iota یک کوین است.

 

برای فهمیدن کوین یا توکن بودن یک ارز کافی ست که اسم ارز را در قسمت جستجوی سایت وارد کنید و روی آن کلیک کنید. برای مثل EOS را امتحان می کنیم :

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

 

پس از کلیک بر روی نام ارز،‌ به صفحه اطلاعات آن ارز هدایت می‌شوید. در این صفحه طبق تصویر زیر می‌توانید از توکن یا کوین بودن ارز مورد نظر آگاه شوید.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

EOS یک توکن است

 

حالا برای مثال ارزدیجیتال Verge را هم بررسی می کنیم.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

همانطور که مشاهده می کنید، verge یک کوین و قابل استخراج است.

اگر ارز مورد نظر توکن بود

اگر ارز مورد نظر توکن بود،‌ شما می توانید از کیف پول رسمی پلتفرم اجرایی آن برای ذخیره آن ارز هم استفاده کنید. برای یافتن پلتفرم اجرایی یک توکن در صفحه اصلی سایت کوین مارکت کپ، به بخش توکن ها بروید. برای مثال ما میخواییم پلتفرم اجرایی توکن EOS را متوجه شویم.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

 

در صفحه باز شده به دنبال EOS می گردیم. برای پیدا کردن راحت تر می توانید Ctrl+f استفاده کنید.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

همانطور که در عکس فوق مشاهده می کنید، EOS یک توکن مبتنی بر اتریوم است. بنابراین می توانید از کیف پول های رسمی اتریوم مثل Mist و Myetherwallet برای ذخیره آن به صورت امن استفاده کنید. آموزش کامل استفاده از Myetherwallet را از این مقاله می توانید مطالعه بفرمایید.

در حال حاضر حدود 90 درصد توکن های بازار روی اتریوم فعالیت می کنند ; بنابراین برای 90 درصد توکن ها می توانید از کیف پول Myetherwallet استفاده کنید. در صورتی که پلتفرم توکن مورد نظر شما به غیر از اتریوم بود، با ورود به سایت اصلی این پلتفرم می توانید از کیف پول آن برای توکن های پلتفرم هم استفاده کنید.

اگر ارز مورد نظر کوین بود

در صورتی که ارز مورد نظر شما در سایت Coinmarketcap در طبقه کوین ها قرارگرفته بود،‌ برای دریافت کیف پول های معتبر آن باید به سایت رسمی آن ارز مراجعه کنید. در اغلب موارد قطعا کیف پول های معتبر یک ارز در سایت رسمی آن معرفی شده اند مگر اینکه فعلا کیف پول قابل اعتمادی برای ارز مورد نظر شما وجود نداشته باشد.

برای نمونه مثلا ما کیف پول Verge را می خواهیم و از کوین بودن آن هم با خبریم. در سایت Coinmarketcap نام Verge را جستجو و روی آن کلیک می کنیم. در صفحه باز شده (طبق تصویر)، با کلیک بر روی Website، به سایت اصلی این ارز هدایت می‌شویم.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

 

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، در صفحه اول سایت رسمی verge کیف پول رسمی آن قابل دانلود است و همچنین در بخش wallets کیف پول های معتبر دیگر آن قابل مشاهده و دریافت است.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

 

گاهی اوقات سایت رسمی یک ارز دیجیتال مشکلات گرافیکی زیادی دارد و پیدا کردن ولت را کمی مشکل تر می کند بنابراین همیشه آن را به خوبی بررسی کنید. از قسمت Faq هر سایت هم می توانید از انواع کیف پول های یک ارز باخبر شوید. درصورتی که یک ارز تازه کار بود و یا کیف پول معتبری برای آن وجود نداشت می توانید از کیف پول های صرافی های برای ذخیره آن استفاده کنید. البته صرافی های متمرکز برای کابران ایرانی خطر بلوکه کردن پول ها را به همراه دارد.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال