سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیمون دیکسون: کاربرد بیتکوین و ارزهای دیجیتال، برای هرکس متفاوت

اخیرا وب سایت کوین تلگراف مجموعه مصاحبه‌هایی که در ماه نوامبر با سخنرانان فوق العاده و مهمانان برنامه آسیا بلاک شو در سنگاپور انجام شده‌اند را منتشر کرده است.

 

سیمون دیکسون، تاجرانگلیسی، کارآفرین و سرمایه گذار فرشته‌ای است که در زمینه اصلاح نظام بانکی فعالیت دارد. او سرمایه گذاری مالی(فین تک) را مثل کف دستش میشناسد! وی پس از تعدیل یک بحث پانل (میزگرد تخصصی) درباره صندوق‌های رمزنگاری شده در آسیا بلاک شو، طی مصاحبه با خبرگزاری کوین تلگراف از جغرافیای رمزنگاری صحبت کرد و نسبت به توسعه این صنعت ابراز خوشحالی کرده و پیشنهاداتی را در راستای ایجاد یک برنامه کاربردی جدید برای بلاک‌چین، ارائه داد.

این همه احساس هیجان در زمینه کاری اذیتتان نمی‌کند؟

دیکسون: خب من برای اولین بار در سال 2011 وارد این حوزه کاری شدم. در آن زمان از هر معامله ای که صورت میگرفت و از هر معامله ای که امکان سرمایه‌گذاری روی آن وجود داشت، اطلاع داشتم. اما در زمان حال، روزانه 30 مورد فرم درخواستی از طریق وب سایت BnkToTheFuture.com، به دست ما میرسد. این درخواست ها از طرف کسانی ارسال میشوند که به دنبال ایجاد زمینه های جدید از طریق بلاک چین، سرمایه گذاری، و پیشرفت هستند. دیدن اینکه صنعت ما چنین تراکنش هایی را دریافت میکند بسیار هیجان انگیز است. چرا که مدت ها این صنعت، حاشیه‌ی کوچکی از بازار بود که طی آن چنین مفهوم دشواری به سایرین توضیح داده میشد. اما حالا، اینطور به نظر میرسد که همه سعی دارند بیشتر درباره آن بدانند. خیلی چیزها از روزی که شروع کردیم تا جایی که امروز هستیم تغییر کرده اند. مثلا نوع پیش بینی هایی که درباره سالهای 2018 تا 2020 و سالهای پس از آن ارائه شده است. بنابرین چیزهای زیادی را باید درباره آن یاد گرفت.

بزرگترین و حساس ترین موارد در تقویت و بهبود این صنعت کدام‌اند؟

دیکسون: به نظر من، از وضعیت کنونی پیداست که بیت کوین به طلای دیجیتال تبدیل شده است. من فکر میکنم که در گذشته بیت کوین فقط یک ارز به حساب می‌آمد و تمرکز آن فقط بر روی این بود. اما حالا کهبیت‌کوین تبدیل به طلای دیجیتال شده، یک «ذخیره ارزشمند جهانی و بی سابقه» را به وجود آورده است. این دارایی ها در حال پیشرفت هستند، زیرا هم نوعی از پروتکل وابسته به تکنولوژی به حساب می‌آیند و هم نوعی محصول مالی هستند. بنابرین، هر زمان که این دارایی ها مبادله شوند، درک آن برای مردم دشوار است. چرا که فعالیت آنها بسته به نوع استفاده از این دارایی ها متفاوت است. در حال حاضر بیت کوین از مرز 10 هزار دلاری عبور کرده و اتریوم به حدود 500 دلار رسیده است.

این موهبتی بود که روز گذشته (3 دسامبر) نصیب بلاک شو شد

دیکسون: بله، در طول برنامه شاهد رکورد جدیدی بودیم. بخش عمده این نوآوری بر اساس این رکوردها است. بیت کوین مانند ذخیره امنی از ارزش در دنیای ماست. شاید از دید سایرین، عقلانی نباشد، ولی در دنیای بیت کوین، این ذخیره مملو از ارزش، بلیط پرواز به سوی امنیت است. همچنین، اتریوم به نوعی، یک محصول بسیار نوآورانه است که افراد مختلف بر اساس آن ایده ها و کارهای جدید را توسعه میدهند. اتریوم هم مثل بقیه مسائل این حوزه، هفته به هفته شرایط متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه میکند و مدام در حال پیشی گرفتن از سایر ایده ها است. اما من فکر می کنم که اتریوم نظر همه را به خود جلب میکند و در آنها یک نوع احساس اشتیاق به وجود می‌آورد. همچنین، دیدن اینکه هر روز افراد بیشتری به این حوزه روی می آورند واقعا امیدوار کننده و عالی است.

وقتی اولین بار شروع به این کار کردم، باور داشتم که سرمایه گذاری و امور مالی در آینده متفاوت تر خواهند شد. و امروز این تغییر، محقق شده است. امروزه، از طریق سرمایه گذاری میتوان به مقدار زیادی از پول دست پیدا کرد. طبق ارزش کل بازار به ارزشی بالغ بر 300 میلیارد دلار رسیده ایم. در دنیای امروز سرمایه گذاری و اقتصاد این امکان را برای افراد فراهم می‌آورند که در این حوزه شروع به کار کنند، و مهارتهایشان را تقویت نمایند. بنابراین دیگر به روش سنتی سرمایه گذاری نمیکنیم و به روش خودمان کار میکنیم. کم کم این باعث میشود که به یک مکانیسم خودجوش در سرمایه گذاری تبدیل بشویم و به نظر من این رویداد واقعا هیجان انگیز است. بدین ترتیب، افراد ثروتمند زیادی در این صنعت وجود خواهند داشت و بودجه لازم برای کار کردن آن از طریق سرمایه همین افراد تامین خواهد شد. بنابرین دیگر نیازی نیست برای تامین مالی این صنعت از روش سنتی استفاده شود. یعنی دیگر لازم نیست با استفاده از ایده های عجیب و ناشناخته افراد را متقاعد به انجام این کار کنیم. همچنین، در روش جدید، سرمایه گذاران به اندازی کافی فرصت دارند با این حوزه آشنا شوند تا بتوانند هرجور مایلند از آن استفاده کنند. زیرا، کاربرد بیت کوین و ارز دیجیتال برای هر کس متفاوت است.

اخیرا کتابی مطالعه کرده اید که از نظرتان الهام بخش بوده باشد؟ اگر ممکن است نکاتی را برای خوانندگان تکرار نمایید

دیکسون: به نظرم، اولین کتابی که در دنیا درباره بیت کوین منتشر شده، کتاب خودم تحت عنوان bank to the future است. البته اگر حمل بر خودستایی یا که تبلیغ از کار خود نباشد…من این کتاب را در سال 2011 نوشته ام، اما هنوز هم میتوانم با آن ارتباط برقرار کنم.

قصد ندارید چاپ جدید این کتاب را منتشر کنید؟

دیکسون: بله، منتها هنوز برای اینکار انگیزه و وقت کافی پیدا نکرده ام.

انگیزه یا وقت؟

دیکسون: خب… بیشتر وقت. من خیلی علاقه ای به نوشتن ندارم، و در واقع بیشتر اهل صحبت کردن هستم. بنابرین، نوشتن یک کتاب واقعا برای من کار سختی است.

شاید لازم باشد، اول کسی را پیدا کنید که خوب به حرفهای شما گوش بدهد و بعد آن‌ها را بنویسد…

دیکسون: دقیقا، شاید فرد مورد نظر یک نرم افزار کاربردی جدید، تحت فناوری بلاکچین باشد.

این ایده ها از راه های مختلفی به ذهن آدم میرسند.

منبع: cointelegraph

سیمون دیکسون: کاربرد بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، برای هرکس متفاوت است


آیا ماجرای حباب «دریای جنوب» برای بیت کوین تکرار می شود؟

فرضیه «حباب بیت‌کوین» نخستین بار پس از رشد 8400 درصدی سال 2013 میلادی مطرح شده بود. پس از این رشد چشمگیر، سکون قیمتی تا ابتدای سال 2017، سازندگان این فرضیه را ساکت کرد؛ اما 17 برابر شدن ارزش هر بیت‌کوین در 11 ماه ابتدایی سال‌جاری میلادی، این فرضیه را به صدر اخبار بازار جهانی بازگرداند. با توجه به ذات کمتر شناخته‌شده بیت‌کوین، عدم‌امکان مداخله انسانی در تنظیم بازار آن و فقدان دلایل کافی برای تحلیل روند منطقی قیمت‌ها، فرضیه حباب بیت‌کوین اثبات‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد.

وجود «حباب بیت‌کوین» در روزهای درخشش این ارز دیجیتالی، بیش از پیش مورد توجه بازارها، اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. سازندگان فرضیه حباب بیت‌کوین، از نزدیکی زمان درهم شکستن بازار این پدیده پولی جوان خبر می‌دهند. آنها توقف روند وسوسه‌انگیز رشد قیمت بیت‌کوین را مصادف با هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش پیش‌بینی می‌کنند.

در این حالت، قیمت بیت‌کوین به شدت افت خواهد کرد؛ اما روند تاریخی قیمت این ارز دیجیتالی از اثبات‌ناپذیری وجود حباب حکایت دارد. ارزش هر بیت‌کوین در سال 2013، حدود 84 برابر شده بود تا اولین ادعای حباب در این سال مطرح شود. در حالی که منتقدان، در انتظار ترکیدن حباب بیت‌کوین بودند، این ارز دیجیتالی، در سال 2017 نیز رشد چشمگیری از خود نشان داد و قیمت هر بیت‌کوین از ابتدای سال‌جاری تا روز گذشته، 17 برابر شد. حبابی که فرضیه‌سازان در سال 2013 تخمین زده بودند به مراتب بزرگ‌تر از حباب امسال بود تا هشدار آنان چندان بر روند بازارها اثرگذاری نکند. طبیعتناشناخته بیت‌کوین، عدم امکان مداخله انسانی در الگوریتم شبکه و فقدان شواهدی که توان تحلیل روند صحیح قیمتی را فراهم می‌کنند نیز فرضیه حباب بیت‌کوین را به چالش می‌کشند.

این کارشناسان اقتصادی، از بروز حباب قیمتی در بازار ارز دیجیتالی اظهار نگرانی می‌کردند و به‌طور مداوم، نزدیکی زمان سقوط بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاران وعده می‌دادند. هرچند، ماه پایانی سال 2013 با افت شدید ارزش پول دیجیتالی همراه بود؛ اما میانگین قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2016 بالای خط 500 دلاری باقی‌ماند. پس از کریسمس سال‌جاری میلادی، بیت‌کوین وارد مرحله جدیدی از تغییرات قیمتی شد که بازهم معمای حباب قیمتی را بر سر زبان منتقدان ارزهای دیجیتالی انداخت.

آیا ماجرای حباب «دریای جنوب» برای بیت کوین تکرار می شود؟

سال 1700 درصدی ارز دیجیتالی!

سال 2017 میلادی برای بیت‌کوین به سال پرحاشیه و در عین حال خوش‌یمنی تبدیل شد. با اینکه ارز رمزنهاد سال جدید خود را با قیمت 966‌دلاری آغاز کرد.اما گذشت 11 ماه از ثبت این قیمت، نشان داد که بازار ارزهای دیجیتالی در حال به چالش کشیدن نظام پولی سنتی است. ارزش یک بیت‌کوین از ابتدای سال 2017 تا روز 8 دسامبر (جمعه)، بیش از 17 برابر شد. به عبارتی بیت‌کوین روز جمعه به قله 17 هزار دلاری صعود کرد. تقویت بی‌وقفه قیمت این پدیده دیجیتالی در سال‌جاری، به دو مولفه کلی مربوط می‌‌شود. اولین مولفه، افزایش پذیرش عمومی این پدیده نوظهور به‌عنوان یک روش تبادل مالی و سرمایه‌گذاری است.

شرکت‌های بسیاری در 11 ماه اخیر مبادلات مالی بر پایه ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت‌کوین را رسما پذیرفته‌اند. آغاز امکان معامله آتی بیت‌کوین در شرکت‌های بزرگی مانند بورس کالای شیکاگو و کارگروه CBOE، تنها بخشی از پذیرش روبه گسترش ارزهای دیجیتالی است. دستگاه‌های خودپردازی که قابلیت تبدیل بیت‌کوین به ارز‌های رایج دنیا را دارند در بیش از 15 هزار شعبه فعالیت می‌کنند. مولفه دومی که در حال حمایت از پول‌های رمزنهاد است، افزایش میل عمومی به اجتناب از درگیری با عوامل سیاسی و ژئوپلیتیک است.

به‌عنوان مثال، افزایش بحران در زیمبابوه، ونزوئلا و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی، ارزش پول ملی و امنیت مالی شهروندان این کشورها را به خطر انداخت و به‌دنبال آن، سرمایه‌گذاری این افراد در بازار ارز‌هایی دیجیتالی به‌خصوص بیت‌کوین به‌شدت افزایش یافت. عوامل دیگری مانند افزایش تعداد ارزهای رمزنهاد و ارتقای مکانیزم شبکه بلاک‌چین نیز بر روند تقویتی بیت‌کوین بی‌تاثیر نبوده‌اند؛ اما از طرف دیگر، روز به روز بر تعداد منتقدان ارزهای دیجیتالی افزوده می‌شود و پایه مشترک تمام انتقاد‌ها همان حباب قیمتی است که در سال 2013 نیز مورد تاکید واقع شده بود.

حباب بیت‌کوین واقعی است؟

حباب قیمتی زمانی رخ می‌دهد که ارزش یک کالا با اختلاف مشهود نسبت به قوه ذاتی آن در بازار معامله شود. برای مثال، حباب قیمتی سهام نزدک در اوایل قرن بیستم، به‌دلیل افزایش افراطی تقاضا و اعتماد بی‌پشتوانه به ارزش ذاتی این سهام رخ داد. صعود ارزش سهام نزدک پس از ماه‌ها، با بن‌بست مواجه شد؛ چراکه بازار بالاخره با ارزش ذاتی نزدک روبه‌رو شد. پیش‌بینی حباب قیمتی تنها در صورتی ممکن است که عامل یا عوامل ارزش‌آفرین برای یک کالا، قابل مقایسه یا بررسی دقیق باشند.

به عبارتی حباب تنها زمانی اثبات می‌شود که ترکیده باشد. کارشناسانی که به وجود حباب در بازار بیت‌کوین اصرار می‌ورزند، دلیل عمده این فرضیه را افزایش بی‌رویه تقاضای خرید می‌دانند. آنها معتقدند زمانی‌که تب تقاضا‌طلبانه بیت‌کوین به‌دنبال پایان رشد فراطبیعی قیمت فروکش کند، هجوم تقاضای فروش، بازار بیت‌کوین را درهم خواهد شکست.

روند تاریخی بروز و اتمام حباب‌های اقتصادی معروف مانند ماجرای «دریای جنوب»، از سوی این گروه مخالف، به‌عنوان تضمین فرضیه‌شان در نظر گرفته می‌شود؛ با این حال، طبیعت ناشناخته مکانیزم ارز‌های دیجیتالی، عدم امکان مداخله نهادی و انسانی در الگوریتم شبکه، فقدان شواهد و دلایلی که توان تحلیل روند صحیح قیمت را فراهم می‌کنند، از جمله دلایلی هستند که حباب قیمتی بیت‌کوین را با تردید مواجه می‌کنند.

 

آیا ماجرای حباب «دریای جنوب» برای بیت کوین تکرار می شود؟


افزایش ارزش بیت کوین، اپلیکیشن CoinBase را به رتبه اول اپ استور

افزایش روزافزون ارزش بیت‌کوین در طول هفته‌ی گذشته باعث شده است اپلیکیشن CoinBase به رتبه‌ی اول بیشترین دانلود در اپ استور اپل دست یابد.

هرچند برخلاف هفته‌ی گذشته، ارزش بیت‌کوین روندی نزولی در پیش گرفته است؛ اما در طول هفته‌‌ای که گذشت شاهد صعود یکباره‌ی ارزش بیت‌کوین طی چند روز به قیمت باورنکردنی 17 هزار دلار بودیم. همین موضوع باعث شد اپلیکیشن CoinBase‌ متعلق به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین در کشور آمریکا، به رتبه‌ی اول بیشترین اپلیکیشن‌های دانلود‌شده‌ی اپ‌استور اپل برسد.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله کمی بیشتر از 13 هزار دلار مبادله می‌شود که در مقایسه با قیمت 17 هزار دلاری هفته‌ی گذشته، کاهش شدیدی تجربه کرده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کاهش ارزش فقط مربوط به بیت‌کوین نیست و سایر ارزهای رمزنگاری شده‌ی نام‌آشنا نظیر بیت‌کوین کش و بیت‌کوین گلد به همراه اتریوم نیز در چند روز اخیر کاهش قیمت داشتند.

افزایش قیمت بیت‌کوین نظر بسیاری را به سوی خود جلب کرده است؛ به‌طوری‌که در کشورمان نیز شاهد مطرح شدن نام بیت‌کوین میان کارشناسان اقتصادی بوده‌ایم و شماری نیز خواستار توجه بیشتر بانک مرکزی به این مسئله هستند.

همزمان با افزایش ارزش بیت‌کوین، شماری از کارشناسان در وال استریت، این صعود قیمت را در اثر ایجاد حباب بیت‌کوین و ارزهای رمزپایه خوانده‌اند و این روند را همیشگی نمی‌دانند. باید دید آیا نوسانات بیت کوین دوباره پیکان ارزش این پول را به سمت بالا سوق خواهد داد یا خیر.

افزایش ارزش بیت کوین، اپلیکیشن CoinBase را به رتبه اول اپ استور برد


آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

این روز ها بحث تبادلات و خرید ارزهای دیجیتال داغ است. مشکلات اخیر صرافی های بین المللی ما را بر آن داشت که یکی از بهترین و امن ترین راه های تبادل ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

 

برای درک بهتر موضوع ابتدا مهم ترین مشکلات صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال (مخصوصا برای ایرانی ها) را بررسی می کنیم.

1- ذخیره و نگهداری ارز

در بیشتر صرافی ها ارز خریداری شده در کیف پول های آن سایت ذخیره می شود و برای دریافت باید درخواست برداشت ثبت کنید که خود کارمزد جداگانه ای دارد. اما به جز مسئله کارمزد برداشت مهم ترین مشکل این صرافی ها ذخیره ارز است. شاید تصور کنید که این مورد مزیت محسوب می شود اما در واقع برای کاربران یک ریسک بزرگ محسوب می شود. مخصوصا برای کاربران ایرانی. اتفاقی که برای بیترکس افتاده است و میلیون ها دلار سرمایه در حساب های کاربران مسدود شده بلوکه شده است. البته این مشکل ممکن است رفع شود ولی یک تهدید بزرگ برای کاربران ایرانی محسوب می شود.

در صرافی های بین المللی کلید خصوصی کیف پول ها در اختیار صرافی است. بنابراین در این سایت ها مالکیت حقیقی برای شما وجود ندارد و صرافی یا هکر در صورت نفوذ می تواند به کیف پول ها دسترسی داشته باشد.

2- هک شدن

این مشکل به مورد بالا مربوط است. ذخیره سازی ارز نیاز به امنیت بالای سرور ها دارد تا از سرمایه کاربران محافظت شود. بارها اتفاق افتاده است که صرافی های بزرگ هک شده اند و مبالغ زیادی ارز به سرقت رفته است.

3- کارمزد تبادل بالا

صرافی ها کمسیون های نسبتا زیادی را از کاربران برای هر معامله دریافت می کنند. علاوه بر این در بیشتر صرافی ها برای برداشت از حساب هم مقداری کارمزد از کاربران گرفته می شود و این باعث کاهش سود است.

4- احراز هویت

احراز هویت در صرافی های بین المللی مخصوصا برای کاربران ایرانی هفت خوان رستم است. برای بیشتر کاربران ایرانی احراز هویت به این شکل است: یک فرایند طولانی و استفاده از چند واسطه همراه با ترس از مسدود شدن حساب.

معرفی صرافی چنجلی

آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

چنجلی چیست؟

چنجلی یک صرافی سریع ارزهای دیجیتال است که بهترین نرخ کارمزد تبادل ارزهای دیجیتال را در بازار ارائه داده است. این صرافی بهترین راه برای تبادلات ارزهای دیجیتال است. در چنجلی می توانید بیش از 35 ارز دیجیتال به صورت خیلی سریع و فوری تبادل کنید.

چنجلی چگونه کار می کند؟

ربات چنجلی با پلتفرم های بزرگ و معروف ارزهای دیجیتال مانند پولونیکس و بیترکس هماهنگ است. این ربات در کسری از ثانیه، درخواست های خرید و فروش را در این پلتفرم ها ثبت می کند سپس بهترین قیمت موجود را که در صفحه اصلی نشان داده می شود را انتخاب و به کاربر نشان می دهد.

 

ورود به سایت چنجلی

 

مزایای چنجلی نسبت به صرافی های دیگر

در چنجلی هیچ یک از مشکلاتی که در بالا مطرح شد، وجود ندارد. چنجلی با کارمزد 0?5 درصد کمترین کارمزد ممکن را بین بیشتر صرافی های بین المللی دارد.

صرافی چنجلی با رابط کاربری بسیار آسان امکان تبدیل ارزهای دیجیتال را فقط با چند کلیک فراهم کرده است. چنجلی ارز را ذخیره نمی کند و ارز را مستقیم به کیف پولی که برای آن تعیین می کنید ارسال می کند. به همین دلیل در چنجلی ریسک بلوکه شدن حساب وجود ندارد و تراکنش ها در لحظه انجام می شوند. همچنین به دلیل عدم ذخیره پول این صرافی از خطر هک شدن تا حد زیادی در امان است.

در این سایت بدون نیاز به احراز هویت و فقط با یک ثبت نام ساده با ایمیل خود می توانید فعالیت کنید. در چنجلی امکان خرید ارز با دلار و یورو هم وجود دارد اما کمی کمیسیون سایت در این روش بالا است و پیشنهاد می کنیم فقط برای تبادلات از این سایت استفاده کنید.

فرایند خرید و فروش در این صرافی بسیار ساده است و با چند کلیک انجام می شود :

1-شما میتوانید از بخش زیر پولی که دارید در سمت چپ و ارزی که قصد خریداری دارید را در سمت راست انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

2- مقدار مشخص شده و مبلغ دریافتی را بررسی کنید.

3- آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید.

4- دوباره همه چیز را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که مقدار برآورد شده است، بنابراین ممکن است در پایان معاملات به دلیل تغییر قیمت لحظه ای دریافتی شما کمی بیشتر یا کمتر باشد. حالا به مرحله بعد بروید.

5- حالا سفارش شما ایجاد شده است. در این مرحله شما یک کد QR و یک آدرس کیف پول را زیر آن می بینید. این آدرس کیف پول سایت چنجلی است که شما باید ارز خود را برای چنجلی ارسال کنید و پس از آن چنجلی ارز خریداری شده را به آدرسی که مشخص کردید می فرستد. اگر از یک برنامه کیف پول موبایل استفاده می کنید، فقط کافی است که QR را اسکن کنید. ممکن است این فرایند تا یک ساعت طول بکشد.

6- پس از پایان معامله، یک رسید با هش تراکنش خروجی دریافت می کنید این هش اثبات می کند که تراکنش شما به پایان رسیده است. و می توانید مبلغ را در کیف پول گیرنده مشاهده کنید.

برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود می توانید از پنجره زیر اقدام کنید :

 

به طور خلاصه این سایت برای کاربران ایرانی بینظیر است زیرا سپرده ای ذخیره نمی کند و ریسک بلوکه شدن یا هک شدن در آن وجود ندارد. همچنین کارمزد کم این سایت در نوع خود قابل توجه است.

سوالات متداول در مورد چنجلی

درباره چنجلی

چنجلی Changelly چیست؟ 
چنجلی چگونه کار می کند؟ 
چرا باید به چنجلی اعتماد کنم؟
چرا نرخ چنجلی ثابت نیست؟

حساب ها

چرا باید ایمیلم را وارد کنم؟
ورود دو مرحله ای چیست؟
چگونه می توانم حسابم را حذف کنم

تراکنش ها

آدرس کیف پول چیست؟
چگونه یک آدرس کیف پول دریافت کنم؟
آدرس گیرنده (recipient’s address) چیست؟
هش چیست؟
چگونه ارز مورد نظرم را بخرم؟
حداقل و حداکثر مقدار چیست؟
هزینه های شبکه چیست؟
چگونه تراکنشم را لغو کنم؟
چرا مبلغ نهایی من متفاوت است؟
چه مقدار زمان برای دریافت ارز مورد نظرم نیاز است؟
چرا سیستم آدرس کیف پول من را نامعتبر می داند؟
چرا تراکنش های من خیلی طول می کشد؟
من تراکنش را پرداخت کرده ام اما سفارش من هنوز در انتظار پرداخت است!

برچسب های مقصد، یادداشت ها و پیام ها

یادداشت چیست؟
برچسب مقصد چیست؟
پیام چیست؟

بانک ها و پرداخت

چنجلی چه ارزهایی را می پذیرد؟
چگونه ارزهای دیجیتال را با استفاده از یک کارت بانکی خریداری کنم؟
آیا می توانم با پی پال پرداخت کنم؟
آیا محدودیت در پرداخت با کارت بانکی وجود دارد؟

آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال


بیتکوین با ورود به CBOE، جهش چشمگیری را تجربه کرد

امروز، شاهد تغییر مسیر در بازار قیمتی بیت کوین هستیم. علی رغم اینکه پیش بینی شده بود، معاملات آتی بیت‌کوین منجر به افت قیمت آن میشوند، طی روز گذشته پس از راه اندازی معاملات آتی CBOE این ارز شاهد افزایش قیمت ادامه‌دار بود.

 

روز گذشته، در ساعت 5 بعد از ظهر به وقت مرکزی؛ این معاملات با قیمت 15000 دلار، معادل قیمت بیت کوین در صرافی Gemini شروع شد.

تقریبا 5 ساعت پس از انتشار این خبر در مطبوعات، قیمت بیت کوین در Gemini به 16?800 دلار رسید. معاملاتی که در ژانویه 2018 به پایان میرسند، در حال حاضر افزایش 3500 دلاری داشته و به قیمت 18،500 دلار معامله می شوند. این افزایش سریع قیمت در معاملات آتی منجر به وقوع دو «مدارشکن قدرت» شده و احتمال میرود که مانع سومی نیز به وجود بیاید. CBOE این موانع یا به اصطلاح مدارشکن ها را با هدف خاصی در این مسیر تعبیه نموده است. به واسطه این موانع ، درصورتی که قیمتها شاهد تغییر مسیر جدی باشند، فرصت تامل و تجدید نظر به تریدرها داده میشود. هرگونه سود یا ضرر بالای 10 درصد، باعث توقف دو دقیقه ای در معاملات میشود. در عین حال، تغییرات 20 درصدی منجر به وقفه هایی به مدت 5 دقیقه خواهند شد.

به گزارش ارزدیجیتال؛ به نقل از کوین تلگراف، به محض اینکه CBOE سیستم معاملات آتی بیت کوین را راه اندازی کرد (نرخ ارز در این معاملات کمتر از حد معمول است)، تقاضا در بازار چند برابر شد و بلافاصله دیتابیس وب سایت از دسترس خارج شد. طی ساعات اخیر، حدود 2000 قرارداد دست به دست شده است. هر قرارداد یک بیت کوین را نشان میداد. زیرا، حجم معامله طی چند ساعت مرز 30 میلیون دلاری را رد کرده بود. لازم به ذکر است، که تریدرهای وال استریت عموما از دوشنبه تا جمعه کار میکنند. به احتمال زیاد، فردا روز بزرگی را پیش رو خواهیم داشت!

منبع: cointelegraph

بیت‌کوین با ورود به CBOE، جهش چشمگیری را تجربه کرد