سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل نمودار: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایت کوین

این تحلیل مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر قابل اتکا نمی باشد ، جهت مطالعه تحلیل های روز ، به بخش«تحلیل هفتگی» مراجعه نمایید .

از آنجاییکه اکثر بانک های مرکزی و دولت ها نتوانستند مانع گسترش ارزهای رمزگذاری شوند، اکنون مصمم هستند اقدام به تنظیم این نوع ارز نمایند. از جمله این مراکز می توان به کمیته بازرگانی آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اشاره کرد که در گزارش روز سه شنبه اذعان داشته قراردادهای مشتق بیت کوین تحت نظارت(oversight) قرار خواهند گرفت.
هیچ گونه بحثی در خصوص تنظیم(regulation) ارزهای رمزگذاری شده در بازارها صورت نگرفته است، چرا که زمانیکه دولت ها و بانکهای مرکزی وارد بازی می شوند، عامل محرک یک ارز غیر متمرکز(decentralized currency) بکلی از بین می رود. 
بنابراین آیا این سقوط فرصت مطلوبی جهت خرید بشمار می رود یا می تواند همچنان به پیشروی خود ادامه دهد؟ اجازه دهید به تحلیل این مسئله بپردازیم.  

بیت کوین/دلار(BTC/USD)

تصمیم ما مبتنی بر فروش کل دارایی باقیمانده به نرخ 5650 دلار درست بود. بیت کوین اصلاح نرخ مورد انتظار خود را آغاز نموده است. اجازه دهید به شناسایی سطوح حائز اهمیت در سیر نزولی(downside) که می تواند نقطه ورودی مطلوبی جهت معامله گران باشد، بپردازیم.

طی دو موقعیت پیشین، هر زمان ارزهای رمزگذاری شده در رویارویی با خط مقاومت(resistance) کانال صعودی با شکست مواجه می شد، به پشتیبان(support) روند خطی کانال بازمیگشت. اجازه دهید نگاهی به سایر سطوح حائز اهمیت که افراد را به خرید ارز برمی انگیزاند، داشته باشیم.
از آنجا که سه نوع پشتیبان حائز اهمیت وجود دارد، انتظار داریم این سطح حفظ گردد. با این حال ما بجای خرید به نرخ 5000 دلار منتظر خواهیم ماند تا کاهش نرخ ارزهای رمزگذاری شده متوقف گشته و نشانه هایی از ثبات پدیدار شود،
ما ترجیح می دهیم با نرخ کمی بالاتر خرید کنیم تا به خرید ارزی بپردازیم که قیمت آن احتمال دارد کاهش یابد. با این حال کاملا در انتظار سطوح 5000 دلار بعنوان یک پشتیبان(support) احتمالی خواهیم بود.

اتریوم/دلار(ETH/USD)

ما انتظار داشتیم نوسانات اتریوم پس از انشعاب(fork) آن کاهش یابد. اما تصورمان اشتباه بود. نوسانات این ارز به هیچ وجه فروکش نکرد. نرخ این ارز به زیر سطح پشتیبان 314 دلار نزول یافته و نزدیک به سطح بحرانی 279 دلار کاهش داشت. گرچه دلالان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید این ارز با این سطح پشتیبان نمودند اما این ارز رمزگذاری شده هنوز در معرض خطر قرار دارد.

ما پس از آنکه نرخ اتریوم به بیش از 315 دلار طی یک روز افزایش پیدا کرد، مجددا به آن به صورت مثبت خواهیم نگریست. تا آن زمان لازم است در کنار باقی بمانیم چرا که کاهش به زیر 279 دلار آنرا به سطح 250 دلار نیز خواهد رساند.

بیت کوین کش/دلار(BCH/USD)

بیت کوین کش سیری مطابق با آنچه انتظار می رفت، داشت. در ابتدا نوسانات آن افزایش یافته و پس از آن با فروشی بالای میانگین متحرک نمایی(EMA) بیست روزه و خط روند نزولی(downtrend) مواجه گشت. راه پیش رو چگونه می تواند باشد؟

دلالان(bulls) با وجود شکست خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی(EMA) بیست روزه با فروش نزدیک به سطح 400 دلار مواجه شدند. سقوط نرخ این ارز نیز به اندازه صعود آن ناگهانی و شدید بود.
این ارز  طی سقوط خود در تله گاوی گرفتار گشت(trapped the aggressive bulls) به گونه ای زیر نرخ 282 دلار بصورت نقدینه درآمد. بنابراین انتظار داریم طی چند روز آینده شاهد کاهش ناگهانی نرخ آن به زیر 282 دلار باشیم.
با این حال چنانچه بیت کوین کش ثابت کند که در اشتباه هستیم و به سطح پشتیبان 282 دلار دست یابد، نشان از محدوده عملکردی بین 282 تا 400 دلار خواهد بود.
ما در حال حاضر هیچ خریدی(buy set up) در بیت کوین کش مشاهده ننمودیم، از این رو معامله آن را توصیه نمی کنیم.

ریپل/دلار(XRP/USD)

ما خوش شانس بودیم که 30 درصد از وجوه خود را با سود اندک 0?29 دلار در تاریخ 16 اکتبر(24 مهر) بفروش رساندیم. همچنان که ما نقطه توقف ضرر(stop loss) را جهت سر به سر شدن معامله در خصوص 70 درصد باقیمانده افزایش دادیم. ما بدین عمل در تاریخ 16 اکتبر اقدام نمودیم.

ریپل در حال حاضر با میانگین متحرک ساده 50روز (simple moving average) معامله می گردد که به احتمال زیاد به عنوان یک پشتیبان(support) عمل می کند.
چنانچه این پشتیبان درهم شکند، این ارز می تواند به سطح بعدی پشتیبان معادل 0?188 دلار و 0?200 دلار سقوط نماید. بنظر می رسد این ارز دیجیتال محدوده وسیعی مابین 0?15 و 0?30 دلار را دربرگیرد. ما با کاهش قیمت اقدام به خرید نموده و با مقاومت بالا این ارز را بفروش خواهیم رساند. بنابراین خرید و فروش آن را در حال حاضر توصیه نمی کنیم.

لایتکوین/دلار(LTC/USD)

سقوط لایتکوین نقطه توقف ضرر(stop loss) ما را به نرخ 61 و 58 دلار رسانده است. هر دو positions عاملِ سر به سر شدن معامله خواهند بود.

لایتکوین مجددا به محدوده 44 تا 57?7 دلار سقوط کرده است. انتظار داریم حداقل سطح 58 دلار حفظ گردد. اما فروش آن با سوددهی همراه خواهد بود. در حال حاضر این ارز  می تواند به سطح 50 دلار و حتی زیر 44 دلار سقوط نماید.

هنگامیکه (bearish view) این ارز در سطح بالای 58 دلار ثابت شود، آنگاه دیدگاه ما در مورد آن از اعتبار ساقط خواهد شد. با این حال با وجود کاهش نرخ لایتکوین، ما به خرید آن اقدام نخواهیم نمود

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

منبع: cointelegraph

تحلیل نمودار: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایت کوین