سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش استخراج لایت کوین

لایت کوین یکی از چند ارز دیجیتال معتبر و محبوب در بین کاربران است. در این مقاله با چگونگی فرایند استخراج لایت کوین آشنا خواهید شد. لایت کوین از الگوریتم اسکریپت (Scrypt) برای استخراج استفاده می کند.

1- سخت افزار های استخراج لایت کوین

برای استخراج لایت کوین می توانید از پردازنده (CPU)، کارت های گرافیکی (GPU) و دستگاه های ASIC استفاده نمایید. استفاده از CPU برای استخراج به دلیل گستردگی شبکه و سخت بودن استخراج تقریبا منسوخ شده است و کارت های گرافیکی و دستگاه های ASIC این روز ها برای استخراج استفاده می شوند.

استخراج لایت کوین با کارت های گرافیک

چند سال گذشته استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال با کامپیوتر های خانگی و معمولی امکان پذیر بود اما امروزه به دلیل گستردگی شبکه لایت کوین برای استخراج به صرفه با GPU نیاز به یک یا چند کارت گرافیک قدرتمند دارید. توجه داشته باشید که استخراج با کامپیوتر های معمولی و یا لپ تاپ امکان پذیر است اما به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود.

برای استخراج لایت کوین با کارت های گرافیکی نیاز به جمع آوری یک ریگ (Rig) مناسب استخراج دارید. ریگ به معنای یک پک از سخت افزار هاست. ریگ ها را می توانید به صورت آماده خریداری کنید و یا خودتان اقدام به تهیه و جمع آوری قطعات آن روی یک برد کنید.

آموزش استخراج لایت کوین

یک ریگ استخراج متشکل از شش کارت گرافیک

به طور کلی سخت افزارهایی که برای جمع آوری ریگ استخراج لایت کوین نیاز دارید:

1- مادربرد مخصوص

2- کارت های گرافیک قدرتمند

3-یک RAM و CPU متوسط

4- پاور مناسب

5- یک شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن

انتخاب کارت گرافیک مناسب

در انتخاب کارت گرافیک باید به هش ریت کارت گرافیک دقت داشته باشید. شما می توانید با استفاده از ماشین حساب های آنلاین استخراج، با وارد نمودن هش ریت کارت گرافیک و هزینه برق در کشور مورد نظر، میزان سود تقریبی خود را بدست آورید. فقط کافی است که کلمه Mining Calculator را در گوگل جستجو کنید.

استخراج لایت کوین با دستگاه ASIC

آموزش استخراج لایت کوین

برای استخراج لایت کوین می توانید مانند بیت کوین از طریق دستگاه های ASIC هم اقدام کنید. بهترین دستگاه ASIC استخراج لایت کوین در حال حاضر BitMain Antminer L3 Plus است.

این دستگاه 2 هزار دلاری با هش ریت 504MH/S و رابط کاربری آسان امکان استخراج راحت تر را برای کاربران فراهم کرده است. هر کدام از این دستگاه ها روزانه حدود 0?3 لایت کوین (12 دلار با قیمت کنونی ) سود خالص بدست می آورد. این دستگاه از طریق سایت رسمی شرکت bitmain و یا فروشگاه های آمازون و ebay قابل خریداری است.

2- نرم افزارهای استخراج لایت کوین

پس از فراهم کردن سخت افزارهای مورد نیاز، باید روی سیستم خود سیستم عامل نصب کنید و نرم افزارهای مورد نیاز استخراج را روی آن نصب و اجرا کنید.

شما می توانید این نرم افزارها را روی بیشتر سیستم عامل ها از جمله ویندوز یا مک اجرا کنید. توجه کنید که شما نیاز به یک اینترنت با سرعت متوسط به بالا ( حداقل 2 مگابیت) دارید و ترجیحا قطعی اتصال نداشته باشد. عمل استخراج حجم اینترنت زیادی را مصرف نمی کند (حداکثر 3 گیگ در ماه)

استخر استخراج لایت کوین :

پس از نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز باید در یک استخر استخراج ثبت نام کنید و اطلاعات سرور و پورت خود را در نرم افزارهای استخراج وارد کنید. بهترین استخر استخراج لایت کوین، litecoinpool.org است.

روی دستگاه های ASIC معمولا نرم افزارهای مورد نیاز از قبل نصب شده است و شما فقط کافی است که اطلاعات استخر استخراج خود را در آن وارد کنید.

معرفی نرم افزارهای استخراج لایت کوین

نرم افزارهای معتبر استخراج لایت کوین با GPU :

1- CGMiner 3.7.2

آموزش استخراج لایت کوین

بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار استخراج لایت کوین است. این نرم افزار اساسا برای بیت کوین توسعه داده شده است اما نسخه 3?7?2 آن از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می کند. این نرم افزار از هر دو نوع گرافیک های AMD و Nvidia پشتیبانی می کند.

دانلود نرم افزار CGMiner 3.7.2 : دانلود با لینک مستقیم

دستور العمل های نرم افزار : راهنمای CG Miner

2- CUDAminer

یکی دیگر از نرم افزارهای استخراج الگوریتم Scrypt است. این نرم افزار فقط از کارت گرافیک های Nvidia پشتیبانی می کند.

آموزش استخراج لایت کوین

دانلود نرم افزار CUDAminer : دانلود با لینک مستقیم

دستور العمل های نرم افزار : راهنمای CUDAminer

 

بعضی از نسخه های نرم افزارهای sgminer و bfgminer هم از استخراج لایت کوین پشتیبانی می کنند اما دو نرم افزار فوق بهترین نرم افزارهای استخراج در این زمینه هستند.

آموزش استخراج لایت کوین