سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت بیتکوین به 50 هزار دلار میرسد

جیت‌سینگ، مدیر بازار سهام در مجمع اقتصاد در داووس در سوئیس اعلام کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو از 500 میلیارد دلار فراتر رفته است نوسانات فضای ارزهای دیجیتال مسأله غیرعادی نیست.

 

صحبت‌های این مسئول در حالی مطرح می‌شود که قیمت بیت‌کوین طی چند ماه گذشته نوسانات زیادی داشته است. سینگ که فضای ارزهای دیجیتال را طی 6 سال گذشته بررسی کرده معتقد است این فصل مشترک ارزهای دیجیتال است که 70 تا 80 درصد و حتی بیشتر نوسان داشته باشد. در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی از  وجود حباب در ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارد اما این مسأله آنهایی را که سرمایه‌گذاری بلند مدتی را انتخاب کرده‌اند آزرده نخواهد کرد چرا که آنها معمولاً به این نوع نوسان‌ها عادت کرده‌اند.

قیمت بیت‌کوین به 50 هزار دلار می‌‌رسد

وی گفت:

اگر شما نگاهی به گذشته مایکروسافت یا اپل بیندازید زمانی که آنها به بازار سهام وارد شده‌اند نوسان‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند چرا که هنوز این شرکت‌ها به رشد واقعی خود نرسیده بودند. بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر مانند یک فروشگاه است. مردم تمایل دارند که ارزهای دیجیتال را مانند کالا خریداری کنند و حتی اگر ارزش آن روند کاهشی داشته باشد باز هم می‌دانند که ارز آنها در طول زمان با ارزش خواهد شد .

جیت‌سینگ افزود:

در حال حاضر این نوع ارز خریداران زیادی پیدا کرده است، در کشورهایی نظیر اندونزی و تایلند که نرخ تورم بالایی دارند ارزهای دیجیتال بین مردم کاملاً عادی و پذیرفته شده است. جمعیت بیشتری از کشاورزان در خرید و فروش قهوه و تنباکو از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در کشورهای متفاوت نگاه‌های متفاوتی به بیت‌کوین وجود دارد. در آمریکا بیت‌کوین به عنوان یک کمودیتی مطرح است و در سوئیس به عنوان یک ارز شناخته می‌شود اما برای من فراتر از یک ارز است.

سینگ همچنین پیش‌بینی کرد بیت‌کوین به طور واضح قیمت 50 هزار دلار را در سال 2018 خواهد دید و این حقیقتی است که ما در حال حاضر از دوره نوسان ارزهای دیجیتال عبور می‌کنیم. در حالی که قیمت بیت‌کوین طی دو سال گذشته از چند سنت به 20 هزار دلار رسید طی چند ماه گذشته با نوسانات زیادی همراه بود به طوری که با فرازونشیب‌های زیاد دوباره بهقیمت 12 هزار دلار برگشت.

قیمت بیت‌کوین به 50 هزار دلار می‌‌رسد