سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

این روز ها بحث تبادلات و خرید ارزهای دیجیتال داغ است. مشکلات اخیر صرافی های بین المللی ما را بر آن داشت که یکی از بهترین و امن ترین راه های تبادل ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

 

برای درک بهتر موضوع ابتدا مهم ترین مشکلات صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال (مخصوصا برای ایرانی ها) را بررسی می کنیم.

1- ذخیره و نگهداری ارز

در بیشتر صرافی ها ارز خریداری شده در کیف پول های آن سایت ذخیره می شود و برای دریافت باید درخواست برداشت ثبت کنید که خود کارمزد جداگانه ای دارد. اما به جز مسئله کارمزد برداشت مهم ترین مشکل این صرافی ها ذخیره ارز است. شاید تصور کنید که این مورد مزیت محسوب می شود اما در واقع برای کاربران یک ریسک بزرگ محسوب می شود. مخصوصا برای کاربران ایرانی. اتفاقی که برای بیترکس افتاده است و میلیون ها دلار سرمایه در حساب های کاربران مسدود شده بلوکه شده است. البته این مشکل ممکن است رفع شود ولی یک تهدید بزرگ برای کاربران ایرانی محسوب می شود.

در صرافی های بین المللی کلید خصوصی کیف پول ها در اختیار صرافی است. بنابراین در این سایت ها مالکیت حقیقی برای شما وجود ندارد و صرافی یا هکر در صورت نفوذ می تواند به کیف پول ها دسترسی داشته باشد.

2- هک شدن

این مشکل به مورد بالا مربوط است. ذخیره سازی ارز نیاز به امنیت بالای سرور ها دارد تا از سرمایه کاربران محافظت شود. بارها اتفاق افتاده است که صرافی های بزرگ هک شده اند و مبالغ زیادی ارز به سرقت رفته است.

3- کارمزد تبادل بالا

صرافی ها کمسیون های نسبتا زیادی را از کاربران برای هر معامله دریافت می کنند. علاوه بر این در بیشتر صرافی ها برای برداشت از حساب هم مقداری کارمزد از کاربران گرفته می شود و این باعث کاهش سود است.

4- احراز هویت

احراز هویت در صرافی های بین المللی مخصوصا برای کاربران ایرانی هفت خوان رستم است. برای بیشتر کاربران ایرانی احراز هویت به این شکل است: یک فرایند طولانی و استفاده از چند واسطه همراه با ترس از مسدود شدن حساب.

معرفی صرافی چنجلی

آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

چنجلی چیست؟

چنجلی یک صرافی سریع ارزهای دیجیتال است که بهترین نرخ کارمزد تبادل ارزهای دیجیتال را در بازار ارائه داده است. این صرافی بهترین راه برای تبادلات ارزهای دیجیتال است. در چنجلی می توانید بیش از 35 ارز دیجیتال به صورت خیلی سریع و فوری تبادل کنید.

چنجلی چگونه کار می کند؟

ربات چنجلی با پلتفرم های بزرگ و معروف ارزهای دیجیتال مانند پولونیکس و بیترکس هماهنگ است. این ربات در کسری از ثانیه، درخواست های خرید و فروش را در این پلتفرم ها ثبت می کند سپس بهترین قیمت موجود را که در صفحه اصلی نشان داده می شود را انتخاب و به کاربر نشان می دهد.

 

ورود به سایت چنجلی

 

مزایای چنجلی نسبت به صرافی های دیگر

در چنجلی هیچ یک از مشکلاتی که در بالا مطرح شد، وجود ندارد. چنجلی با کارمزد 0?5 درصد کمترین کارمزد ممکن را بین بیشتر صرافی های بین المللی دارد.

صرافی چنجلی با رابط کاربری بسیار آسان امکان تبدیل ارزهای دیجیتال را فقط با چند کلیک فراهم کرده است. چنجلی ارز را ذخیره نمی کند و ارز را مستقیم به کیف پولی که برای آن تعیین می کنید ارسال می کند. به همین دلیل در چنجلی ریسک بلوکه شدن حساب وجود ندارد و تراکنش ها در لحظه انجام می شوند. همچنین به دلیل عدم ذخیره پول این صرافی از خطر هک شدن تا حد زیادی در امان است.

در این سایت بدون نیاز به احراز هویت و فقط با یک ثبت نام ساده با ایمیل خود می توانید فعالیت کنید. در چنجلی امکان خرید ارز با دلار و یورو هم وجود دارد اما کمی کمیسیون سایت در این روش بالا است و پیشنهاد می کنیم فقط برای تبادلات از این سایت استفاده کنید.

فرایند خرید و فروش در این صرافی بسیار ساده است و با چند کلیک انجام می شود :

1-شما میتوانید از بخش زیر پولی که دارید در سمت چپ و ارزی که قصد خریداری دارید را در سمت راست انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

2- مقدار مشخص شده و مبلغ دریافتی را بررسی کنید.

3- آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید.

4- دوباره همه چیز را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که مقدار برآورد شده است، بنابراین ممکن است در پایان معاملات به دلیل تغییر قیمت لحظه ای دریافتی شما کمی بیشتر یا کمتر باشد. حالا به مرحله بعد بروید.

5- حالا سفارش شما ایجاد شده است. در این مرحله شما یک کد QR و یک آدرس کیف پول را زیر آن می بینید. این آدرس کیف پول سایت چنجلی است که شما باید ارز خود را برای چنجلی ارسال کنید و پس از آن چنجلی ارز خریداری شده را به آدرسی که مشخص کردید می فرستد. اگر از یک برنامه کیف پول موبایل استفاده می کنید، فقط کافی است که QR را اسکن کنید. ممکن است این فرایند تا یک ساعت طول بکشد.

6- پس از پایان معامله، یک رسید با هش تراکنش خروجی دریافت می کنید این هش اثبات می کند که تراکنش شما به پایان رسیده است. و می توانید مبلغ را در کیف پول گیرنده مشاهده کنید.

برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود می توانید از پنجره زیر اقدام کنید :

 

به طور خلاصه این سایت برای کاربران ایرانی بینظیر است زیرا سپرده ای ذخیره نمی کند و ریسک بلوکه شدن یا هک شدن در آن وجود ندارد. همچنین کارمزد کم این سایت در نوع خود قابل توجه است.

سوالات متداول در مورد چنجلی

درباره چنجلی

چنجلی Changelly چیست؟ 
چنجلی چگونه کار می کند؟ 
چرا باید به چنجلی اعتماد کنم؟
چرا نرخ چنجلی ثابت نیست؟

حساب ها

چرا باید ایمیلم را وارد کنم؟
ورود دو مرحله ای چیست؟
چگونه می توانم حسابم را حذف کنم

تراکنش ها

آدرس کیف پول چیست؟
چگونه یک آدرس کیف پول دریافت کنم؟
آدرس گیرنده (recipient’s address) چیست؟
هش چیست؟
چگونه ارز مورد نظرم را بخرم؟
حداقل و حداکثر مقدار چیست؟
هزینه های شبکه چیست؟
چگونه تراکنشم را لغو کنم؟
چرا مبلغ نهایی من متفاوت است؟
چه مقدار زمان برای دریافت ارز مورد نظرم نیاز است؟
چرا سیستم آدرس کیف پول من را نامعتبر می داند؟
چرا تراکنش های من خیلی طول می کشد؟
من تراکنش را پرداخت کرده ام اما سفارش من هنوز در انتظار پرداخت است!

برچسب های مقصد، یادداشت ها و پیام ها

یادداشت چیست؟
برچسب مقصد چیست؟
پیام چیست؟

بانک ها و پرداخت

چنجلی چه ارزهایی را می پذیرد؟
چگونه ارزهای دیجیتال را با استفاده از یک کارت بانکی خریداری کنم؟
آیا می توانم با پی پال پرداخت کنم؟
آیا محدودیت در پرداخت با کارت بانکی وجود دارد؟

آموزش تبدیل بیت کوین ، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال